Wednesday 4 July 2012

Pengalaman lalu....


Kebosanan di waktu malam…nak tido pun xleh..dh slalu stay up tgk bola skank nk tido awal pn dh x leh dh…daripada dok baring x buat ape aku pn tgk2 lh gambar2 lama aku...bajet nak mengimbau kenangan lalu..haha…skali terjumpa satu gambar lama aku…gambar enam tahun dahulu time pg camping kat Pulau Tuba,Langkawi…

 




 gambar time first sampai kat Pulau Tuba....



 teringat balik cite2 lama,kawan-kawan yang kenal time kat sana…alalng-alang dah ingat balik so aku nak cerita ckit lah pengalaman aku sewaktu mengikuti perkhemahan tersebut….perkhemahan yang aku pergi ni dinamakan Wilderness Adventure…satu perkhemahan peringkat kebangsaan yang melibatkan semua negeri dalam Malaysia….nama kem pun dh power…haha….perkhemahan ini adalah untuk golongan pelajar sekolah sahaja dan beberapa orang guru pengiring dibenarkan ikut serta…ketika itu aku berada di tingkatan empat…agak ramai jugaklah kawan2 aku yang sama pergi masa tu…dalam 11 orang kot…kami bertolak dengan menaiki bas yang disediakan oleh pihak penganjur…lepas tu naik feri lak ke Pulau Tuba…masa dalam feri,setiap seorang daripada kami telah diberi kata kunci yang menentukan kumpulan kami apabila kami berada di sana nanti…sampai saja di Pulau Tuba kami pun berhimpun di dalam kumpulan yang diberikan…x de sorang pun kawan2 aku yang sama kumpulan dengan aku…nasib baik lah cikgu pengiring aku sekali group ngan aku..ade jgklah org yang kenal…setiap kumpulan diberikan dua orang coordinator yang akan membantu kami sepanjang aktiviti perkhemahan ini berlangsung….selesai pembahagian kumpulan,kami bergerak ke tapak perkhemahan masing2…Banyak tapak perkhemahan yang ada..ade kumpulan yang berkhemah di pulau kecil berdekatan…


Kumpulan aku berkhemah di kawasan tepi pantai…sngat best…tp yang x best nya pantai 2 berada di bawah bukit..so kami kena bawa semua barang turun bukit ke tempat perkhemahan…aku ingat lagi time aku kena bawa turun tong gas…pergghhh dh le berat,kena turun bukit lak 2…segala persiapan sepanjang perkhemahan selama seminggu ni kami perlu lakukan sendiri..coordinator hanya menunjuk cara dan ahli kumpulan akan sama2 membuat persiapan…dari pembinaan khemah,toilet sehinggalah memasak..semua perlu dilakukan sendiri….aku ingat lagi satu kotak yang dinamakan GOLDEN BOX dan kat atas dia ada tempat duduk yang dipanggil GOLDEN SEAT…itulah dua barang yang akan kami gunakan untuk membuang air sepanjang  perkhemahan...dan sebab itu jugaklah aku sedaya upaya untuk menahan diri daripada pergi ke tandas…hahahaha…x lalu nak buang air kat dalam kotak 2….:P 


Banyak aktiviti menarik yang kami lakukan sepanjang perkhemahan seperti belajar berenang,kayak,jungle tracking,dan meniti kabel besi atas kapal….masa aktiviti kayak,kami dipecahkan kepada dua orang setiap satu kayak iaitu yang pandai berenang dan yang tidak pandai…yang pandai berenang akan berada di posisi tempat duduk yang belakang…aku berada di posisi belakang ketika itu…aku ingat lagi yang berada sekali dalam kayak aku masa tu adalah awek rambut menggerbang…hahaha..ada satu accident lucu yang berlaku kat awek 2…masa tu kami kena uat demonstrasi terbalikkan kayak dan naik semula kat atas kayak…bila seme dah ready…1,2,3, PUSING!!!!!!!...dah jatuh dalam air  aku pun cepat2 timbul kat permukaan..skali aku tgk awek 2 dh x de….aik x kan x timbu-timbull lagi kot…skali time ak nk angkat kayak tu tengok-tengok dia terlangkup bawah kayak…hahaha…blh pulak cam 2..patut le x de..nasib baik x lemas…:P


Last day kami kat sana,setiap kumpulan kena uat persembahan masing-masing…hancur jugak lah persembahan kumpulan aku time 2…haha….malu lak rasa….dah settle semua kami dibawa berjalan-jalan di Pulau Langkawi dan menginap satu malam dekat hotel di sana…keesokannya kami bertolak balik semula ke negeri masing-masing… nice adventure..:)

4 comments:

  1. Adventurous tu! Mer, awek tu kat mana sekarang? Opps... lyana inessa jgn marah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. x tau dh dia kt ne skank...:)mmg best umi tp yg x best 5 ari x leh mandi...hahaha

      Delete